ACE Stoßdämpfer GmbH
ACE Stoßdämpfer GmbH
25.03.2023 01:03
Autonom kørsel - det, der stadig er ved at blive perfektioneret til vejtrafikken, er allerede en del af hverdagen inden for materialetransport fra lageret til montage. Her er de producentuafhængige specialsæt til ombygning af kommercielt tilgængelige elektriske slæbebiler til førerløse transportsystemer faktisk en nyskabelse, som Schiller Automatisierungstechnik GmbH tilbyder. Konstruktørerne beskytter den elektronik, der er nødvendig for de autonome slæbetog, mod stød og vibrationer ved hjælp af gummi-metal-isolatorer fra ACE.
Et vejtog, der er 99,986 % tilgængeligt, kører autonomt og vælger den hurtigste rute, er stadig en fremtidsdrøm for langdistancetransport. For de autonome transportkøretøjer fra Schiller Automatisierungstechnik GmbH er det virkelighed. Virksomheden, der har hovedsæde i Osterhofen i det nederbayerske distrikt Deggendorf, har for nylig med succes afsluttet et projekt med 22 autonome slæbetog på vegne af en stor bayersk bilproducent. Flåden transporterer over 500 tons materiale pr. arbejdsdag fra lageret til samlebåndet og tilbagelægger en distance på over 300 km pr. dag. Under testen over 10 skift blev der tilbagelagt mere end 1 550 kilometer autonomt med maksimal tilgængelighed.
Konvertering af kommercielt tilgængelige elektriske traktorer til autonome køresystemer
Schiller Automatisierungstechnik GmbH blev grundlagt i 1985 af Ewald Schiller og har udviklet sig til en virksomhed med mere end 240 ansatte i Osterhofen, Metten, Grafenau og Shenyang i Kina. Elektricitet, mekanik og IT inden for automatisering, logistik, renrum og elektrisk planlægning hører til kernekompetencerne. Schiller lagde i 2018 grunden til udviklingen af løsninger til autonome slæbetog. "Det stod hurtigt klart for os, at sikkerhedsteknologi ville være et centralt emne for vores førerløse transportsystemer, fordi man i forbindelse med slæbetog, ligesom ved drift med trailere generelt, betragter sporingsfejl i trailere som en vigtig opgave.peter Stoiber, leder af Mobile Robotics hos Schiller, forklarer en af udfordringerne under udviklingsarbejdet. For at overholde de strenge bestemmelser i maskinretningslinjerne måtte ingeniøren og hans team også beregne fejlsandsynligheden for alle komponenter og sikre den højeste tilgængelighed. Udviklingsarbejdet førte til perfektionering af en indendørs GPS, ved hjælp af hvilken slæbetoget altid ved, hvor det befinder sig. Det betyder, at der ikke er behov for strukturelle ændringer på transportvejen for at orientere sig. Hvert slæbetog fra Schiller kan desuden nemt tilpasses til ændrede situationer i produktionsprocessen og kan også anvendes andre steder. Den største fordel ved løsningen: Kommercielt tilgængelige elektriske slæbebåde kan omdannes til autonomt kørende systemer ved hjælp af Schiller-teknologi.
Opgaven: at sikre elektronikkens pålidelighed
Selv om slæbetogene stadig kan betjenes af føreren, efter at de er blevet udstyret med ombygningssættene, viser autopiloten dag efter dag sine styrker i daglig brug. Når slæbetoget f.eks. er ankommet nær den næste arbejdsstation, melder et smartwatch på den ansvarlige medarbejders håndled status via en vibrationsalarm. Medarbejderen kan derefter læsse eller losse vognene og give signalet "alle handlinger er udført, send toget videre". På denne måde fortsætter ruten uden forsinkelse. Unødvendige rejsetider for personalet elimineres. Hvor smart Schiller-ruttoget end er, er der én ting, det endnu ikke kan: flyve. Og det var et af de sidste problemer i udviklingsprocessen, som Peter Stoiber måtte tage op med sit team som leder af Mobile Robotics-divisionen. Toget skal nemlig køre på ujævne spor eller krydse bygningskorridorer på sine mange forskellige ruter gennem bilfabrikken. Det er potentielle faresteder, som bringer elektronikkens pålidelighed i fare. Derfor var det vigtigt at forhindre, at styreskabet vibrerede. Til dette formål skulle slæbetoget udstyres med vibrationsdæmpere på de afgørende punkter.
På det schweiziske Science Center Technorama giver 500 forsøgsstationer de bes&oslas...
23.08.2024 01:05
"Energien skal væk!" - Industrielle støddæmpere i sportsvidenskabenTransport af mRNA-vaccinen mod COVID-19 fra Biontech/Pfizer er en reel logistisk udfordring. P&ar...
Ud over dimensioneringssoftware samt CAD-data og simuleringer tilbyder ACE Stoßdämpfer...
05.06.2024 01:05
ACE præsenterer industrielle støddæmpere som digitale tvillingerACE Stoßdämpfer GmbH tilbyder nu designingeniører ikke kun konfigurations- og b...