Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG
Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG
30.11.2021 01:11
Dolezych garanterer sikkerheden på biltransportører
Dortmund. Problemet med korrekt lastsikring er lige så gammelt som transportbranchen. Ekspertise og fleksibilitet er afgørende, da specifikke opgaver også kræver specifikt sikringsudstyr og specifikke sikringsmetoder. Virksomheden Dolezych i Dortmund har udviklet en helt ny generation af surringsbånd og TensionController til transport af personbiler og lastbiler.
Uanset om der er tale om en værdifuld klassiker, en ny bil eller en lastbil med en vægt på flere tons - når lastbiler og biler kører, er korrekt fastgørelse underlagt fysiske love; der er mange påvirkningsfaktorer, som skal tages i betragtning:
Transporten skal foregå sikkert og i overensstemmelse med færdselsloven (StvO); frem for alt må kombinationen ikke udgøre en fare for trafikanterne.
De resulterende sikringskræfter skal fordeles jævnt på surringspunkterne eller gulvpladerne, også selv om der nogle gange er lidt plads mellem gulvpladen og køretøjet til korrekt spænding af surringsremmene. Fastspændingskrogene må ikke beskadige gulvpladen. Maling, aluminiumsfælge og lignende kan heller ikke lide stålkroge og reagerer meget allergisk på korrekt, men grov surring med lakskader og ridser.
Alt i alt er biltransport en meget vanskelig sag
Sikring korrekt - men hvordan?
Dolezych har udviklet sine højtydende surringsbånd med TensionController til 35 mm og 50 mm bånd specielt til transport af biler og lastbiler. De nyudviklede gjordbånd har fremragende slidegenskaber og kun en lav forlængelse på under 4 % (PES), under 2,5 % (PES/UHMW-PE) og under 1,5 % (UHMW-PE højtydende Dyneema®-fibre). Produkterne garanterer optimal overførsel og fordeling af den påførte forspændingskraft. Fastgørelsespunkterne er jævnt belastede, så skader på f.eks. gulvpladen er udelukket ved korrekt anvendelse. Besværlig efterspænding er stort set udelukket, da forspændingskraften opretholdes under hele transporten. Desuden opfylder den innovative produktfamilie de nyeste testspecifikationer fra ekspertgruppen TÜV Süd (som Dolezych var med til at udvikle i 2018).
Dolezychs TensionController er en speciel slange, der placeres over dækket, så surringsbåndet ikke kommer i kontakt med dækket (ifølge VDI-retningslinje 2700 B. 8.1/8.2 må båndet ikke på noget tidspunkt have direkte kontakt med dækket). Den nye TensionController har en specialudviklet skridsikring på ydersiden, så den klæber til dækket. Samtidig scorer den med de bedste glideegenskaber på indersiden, så surringsremmen kan glide meget godt, og de påførte forspændingskræfter fordeles jævnt. En anden fordel er, at stroppen hurtigt og nemt kan trækkes ind. Det ekstra kompakte design af den tilhørende tandhjulskralde (med 500 daN forspændingskraft) lover også en bekvem håndtering, selv hvor pladsen er begrænset.
TensionController er unik på grund af sin fremragende effektivitet eta på ≥ 0,5. Effektiviteten måler, hvor tabsfrit en TensionController fordeler den forspændingskraft, der påføres via ratchetten, over dækket. Det betyder, at mindst 50 % af den oprindeligt påførte forspændingskraft når frem til "den anden side" af dækket - med alternative produkter er denne værdi nogle gange betydeligt lavere
Din fordel: nå hurtigere i mål med TensionController
17.08.2023 01:00
En surringsstrop med en forskel27.07.2023 01:00
DoNova® på transportbåndet05.07.2023 01:05
#Spotted
Otte meter surringskæde smidt løst over venstre skulder, samtidig seks meter afslappe...
08.11.2021 00:00
Standardisering af løfteslynger, rundslynger og lastsikring